På bildet fra venstre: Per Øyvind Sjong, Daniel Andreas Lind, Sigurd Sivertsen og Veronica Kåring. Foto: Deadline Media

Pangea Kitchen & Bar vant ANs Servicepris på Opplyst: – Å vinne Serviceprisen betyr utrolig mye for meg og mitt team

Pangea Kitchen & Bar i Bodø sentrum ble hedret med ANs Servicepris under Opplyst 2023. Prisen er en anerkjennelse av restaurantens eksepsjonelle kundeservice og kvalitetsopplevelse. Daglig leder Daniel Andreas Lind uttrykker at prisen er en verdifull bekreftelse på teamets harde arbeid og dedikasjon.

Høsten 2020 startet Daniel Andreas Lind og teamet på restauranten. De valgte da å endre mat-og drikkekonsepet til det produktet det er i dag. Pangea er en «casual» plass med høyt fokus på konsentrasjon i smaken, og hva som blir servert i glasset. Restauranten har fått særdeles gode tilbakemeldinger fra sine gjester.

Etterstreber etter å levere noe annerledes

– Å vinne Serviceprisen betyr utrolig mye for meg og mitt team. Det er på en måte en «bekreftelse» på at det vi gjør er bra og det er noe som betyr mye for våre gjester. sier Daniel Andreas Lind, daglig leder for Pangea.

– Vi er et lite team som etterstreber å levere en annerledes, personlig og en unik restaurantopplevelse hver dag til våre gjester, fortsetter han.

På Opplyst 2023 var høydepunktet for Daniel å se navnet til Pangea Kitchen & Bar lyse opp på skjermen. Et testament til hardt arbeid, engasjement og en urokkelig dedikasjon til kvalitet.

Fremtiden ser lys ut for Pangea. Med et ønske om å utvide, planlegger teamet å øke kapasiteten og fortsette å være byens foretrukne restaurant.

Begrunnelsen fra juryen

Juryleder Per Øyvind Sjong fra Avisa Nordland og jurymedlemmene Marianne Angelsen fra NOOR by M (vinneren i 2022), Linda Rønning fra City Nord/Coop Nordland, og Veronica Kåring fra Bodø Sentrum utgjorde juryen.

– Det er publikum som nominerer kandidatene til Serviceprisen. Det kom inn 32 forslag til kandidater. Juryen plukket ut 6 av disse til finalerunden. Publikum har så stemt på sine favoritter og engasjementet har vært stort! I tillegg til stemmegivning har juryen utfordret kandidatene med spørsmål knyttet til hvordan de jobber med service. Det hersker ingen tvil om at vi har 6 verdige finalister! ALLE oser av høy servicegrad, sier Veronica Kåring, daglig leder for Bodø Sentrumsforum, og fortsetter:

– Blant nominasjonene leser vi at det finnes ingen tilsvarende konsept i Bodø. Årets vinner har utmerket kunnskap og vet å bruke den. Servicen er upåklagelig med et svært hyggelig og smilende personale – hvor alle fremstår som trygg og kunnskapsrik i jobben sin. Gjestene føler seg svært velkommen, og det er alltid god stemning i lokalene hvor atmosfæren beskrives som 10 av 10 fra mange av nominasjonene vi har fått.

– Det har vært et enormt engasjement rundt vinneren fra publikum. Det kom inn ekstremt mange utfyllende nominasjoner. Det har vært en glede for juryen å motta så mange gode ord om årets vinner. I finaleløpet fortsatte engasjementet med et hav av stemmer på denne favoritten, sier Per Øyvind Sjong, salgssjef for Avisa Nordland. 

– Årets vinner beskrives som løsningsorientert, åpen, raus og gjestfri. De strekker seg alltid det lille ekstra for kundene sine og de jobber bevisst med å alltid levere god stemning og kvalitet i alle ledd. Skyhøyt og ekstraordinært servicenivå nevnes ofte i forbindelse med denne bedriften, sier Per Øyvind Sjong, salgssjef for Avisa Nordland.

Alle bedriftene som var nominert til prisen var:

  • Ringo City Nord 
  • Pangea Kitchen & Bar
  • Elkjøp Phonehouse Glasshuset
  • Joker Vestbyen 
  • Vestvatn Alpinsenter 
  • Sveins Auto

Om Opplyst

Opplyst-konferansen er årets store høydepunkt for næringslivet i Bodø og Salten. I styringsgruppen for Opplyst sitter representanter fra Fauske Næringsforum, Bodø Næringsforum, Nye Bodø, T. Kolstad Eiendom, DNB, AN, Visit Bodø og Innovasjon Norge.